Op deze pagina vind je handige informatie voor jou als dealer. Je kan hier bijvoorbeeld nieuwe fietsen aanmelden via het aanmeldformulier.
Daarnaast lees je hier ook informatie over verschillende processen rondom service en onderhoud, uitleveren van fietsen en het repareren van fietsen.
Heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op.
- Telefoon (033) 454 9174
- Email fietsen@vwpfs.nl
Service & Onderhoud
Is het tijd voor onderhoud? Dan krijgt de klant hier een uitnodiging voor. De klant brengt vervolgens de fiets naar je fietsenwinkel. Je dient daarna een offerte in voor periodiek onderhoud en voert deze uit. Daarna declareer je de onderhoudsbeurt via FietsROB waar je een vergoeding voor ontvangt. Na onderhoud maak je een afspraak met de klant om de fiets op te halen.
Uitleveren fiets
Als een fiets klaar is om uitgeleverd te worden, ontvang je een order om uit te leveren vanuit de fabrikant. Vervolgens maak je de fiets rijklaar en maak je een afspraak met de klant voor uitlevering van de fiets. Na het uitleveren vul je het aanmeldformulier in.
Reparatie fiets
Komt een klant langs met schade? Meld dit dan via het schadeformulier op FietsROB. FietsROB controleert de schademelding en berekent de dagwaarden. Vallen de kosten binnen de dagwaarde? Dan verloopt het proces hetzelfde als ‘Service & Onderhoud’. Zijn de ingeschatte kosten hoger dan de dagwaarde? Dan wordt de fiets total loss verklaard. Dit moet medegedeeld worden met de klant die zich vervolgens bij VWPFS moet melden. Bij total loss mag de fietsenwinkel de fiets houden.