Over Volkswagen Pon Financial Services
Volkswagen Pon Financial Services biedt op automotive toegesneden financiële, verzekerings-, lease- en mobiliteitsproducten aan. Hoewel de naam anders doet vermoeden, doen wij meer dan Volkswagen alleen. Ook voor de overige merken kunt u bij ons terecht. Met ruim 180.000 leasecontracten in portefeuille behoren wij tot één van de grootste leasemaatschappijen van Nederland. Onze twee sterke aandeelhouders (Volkswagen Financial Services Europe AG en Pon Holdings B.V.) zorgen voor een solide basis van onze organisatie. Dagelijks werken wij met 550 gedreven medewerkers keihard aan een uitstekende dienstverlening voor zowel de zakelijke als de particuliere klant.
Wie wij zijn
Volkswagen Pon Financial Services. Ooit opgericht als Volkswagen Bank om klanten in staat te stellen een Volkswagen te kopen. Anno nu zijn we uitgegroeid tot een financiële speler van topformaat. Voor vele automerken. Daar werken we samen met importeur Pon en het dealernetwerk keihard aan. Maar onze droom reikt verder. We willen de grootste financieel specialist van Nederland worden op gebied van mobiliteit en daarbij ook nog eens marktleider op het gebied van zero emission zijn.
Onze afkomst bepaalt onze toekomst. Met Volkswagen Financial Services AG (60%) en Pon (40%) als moederbedrijven zijn we geboren en getogen met een autohart. Autogekken zijn we. Op een aanstekelijke manier. Dat autohart heeft er ook voor gezorgd dat we nu alles weten van mobiliteit. Elke mobiliteitsbehoefte haarscherp herkennen, precies weten waar de oplossing ligt. En met een ruime keuze in merken, financiële diensten én samenwerking met onze partners is daarom geen mobiliteitsvraag ons te gek. Voor iedereen hebben wij het ideale mobiliteitsplaatje. Dat maakt ons anders dan anderen.
Onze toekomstdroomBij Volkswagen Pon Financial Services hebben we een toekomstdroom waar we elke dag graag voor uit ons bed komen. In onze droom zien we volledige vrijheid in duurzame mobiliteit, voor iedereen. We bedoelen daarmee dat iedereen beschikt over een compleet en betaalbaar mobiliteitsplaatje om zo efficiënt mogelijk van A naar B te komen. En van C naar D. De ene keer met de fiets, dan weer de auto, of de trein, en zo verder. Kortom, het ideale plaatje gebaseerd op individuele behoefte die totale keuzevrijheid biedt. Het mooie daarvan: het bespaart tijd, geld én maakt het leven een stukje completer. Dat is zoals wij onze weg naar de toekomst zien, dat is onze ‘drive’.
Missie
We bieden financiële mobiliteitsoplossingen gedurende de levenscyclus van een voertuig aan, met een duurzame en klantgerichte focus.
Visie
In 2030 zijn we de beste mobiliteitsaanbieder in Nederland omdat we onze klanten goed kennen en onze vooruitstrevende mobiliteitsoplossingen snel en digitaal aan hen aanbieden. We optimaliseren de klantwaarde en houden voertuigen langer aan ons verbonden.
Hoe we dat doen
Bewegingsvrijheid in mobiliteit, voor iedereen. Daar gaan we elke dag voor. Als specialist in financiële oplossingen bieden we u een heel pallet aan producten en diensten om uw verwachtingen waar te maken. Of beter: te overtreffen.
Om keuzes te kunnen maken in mobiliteit, heb je ruimte nodig. Financiële ruimte. Daarom bieden wij financieringen die voor iedereen bereikbaar zijn en zijn aangepast op de mobiliteitskeuze.
Met onze leaseproducten maken we vervoersmiddelen van alle merken bereikbaar voor iedereen. Zo bieden wij voor ieder een ideaal leaseproduct: van operational lease tot private lease, van auto tot fiets.
Schade aan een voertuig loopt al snel in de papieren. Om mobiliteit betaalbaar te houden, hebben wij verzekeringsproducten waarbij je er financieel niet snel op achteruit gaat, mocht er onverhoopt wat mis gaan.
Zoveel mensen, zoveel wensen. Daarom hebben we specifieke mobiliteitsproducten voor specifieke mobiliteitsbehoeftes: van lease-fiets tot Openbaar Vervoer tot deelauto.
Onze merkwaarden vormen ons fundament. Het laat zien waaraan we te herkennen zijn. Het bepaalt hoe we de dingen aanpakken, zeggen, laten zien. De manier waarop wij het verschil willen maken voor u als klant.
Een van de twee benen waar ons merk op rust: betrouwbaarheid. Diep verankerd binnen onze organisatie. We gaan integer om met informatie en gegevens, die zijn immers vaak privé. Maar onze betrouwbaarheid gaat verder. Wij zijn professionals die weten wat ze doen, waar men op kan vertrouwen. En betrokken... we weten wat er speelt, hebben een band met onze klanten. Dat is ons veel waard en daar doen we alles voor.
Ons andere been: een autohart. Daarmee zijn we geboren en opgegroeid. Onze passie voor auto’s is overduidelijk merkbaar, we raken er niet over uitgepraat. Dat enthousiasme werkt aanstekelijk, ook bij mensen zonder autohart. En door zoveel affiniteit met auto’s én deskundigheid van financiële zaken zijn we nu uitgegroeid tot een financieel specialist in mobiliteit.
Bewegen zit in onze natuur. Om vooruit te komen willen we slagvaardig zijn, spijkers met koppen slaan. We vragen door, zijn doortastend zodat we precies weten wat er aan de hand is. In combinatie met onze resultaatgerichtheid en ‘hands on’ manier van aanpakken, zorgt dat ervoor dat we stappen kunnen zetten. Voor onszelf, de organisatie en onze relaties.
Ondernemen zit in onze aard. We zitten liever niet stil, dat past niet bij ons. Daarom willen we graag vooruit kijken, proactief zijn. Door mee te denken kunnen we positief verrassen, of nog mooier, verwachtingen overtreffen. Dat doen we met een gedrevenheid die zo kenmerkend is voor specialisten. Én voor onze organisatie. Want wij zijn mobiliteit.
Volkswagen Pon Financial Services B.V. hecht grote waarde aan integer en zorgvuldig handelen en heeft daarom een beloningsbeleid opgesteld voor alle personen werkzaam onder de verantwoordelijkheid van VWPFS. VWPFS beloont al haar werknemers door middel van een vaste beloning aangevuld met een variabele beloning. De variabele beloning is gemiddeld nooit meer dan 20% van de totale vaste beloning van alle werknemers en per individu nooit meer dan 100% van de vaste beloning op jaarbasis.
De variabele beloning wordt bepaald aan de hand van bedrijfsresultaten en aan de hand van persoonlijke prestaties. De variabele beloning is voor 50% afhankelijk van niet-financiële doelstellingen. Bij niet-financiële doelstellingen kan gedacht worden aan het klantbelang centraal stellen, het vergroten van kennis en kunde, het verbeteren van de klanttevredenheid, of de product- en financieringsvoorlichting.
VWPFS zorgt dat haar beloningsbeleid blijvend voldoet aan actuele wet- en regelgeving. VWPFS evalueert periodiek of aanpassingen op het beloningsbeleid gewenst of noodzakelijk zijn.