Volkswagen Pon Financial Services heeft een selfservice aanvraagproces ontwikkeld voor het aanvragen van een private-leasecontract in Mobility Platform of een autofinanciering (huurkoop en financial lease) in Silva. De klant is nu ook zelf in staat om de benodigde gegevens en documenten voor het acceptatieproces aan te leveren. Dit zorgt voor kortere lijnen waardoor aanvragen beter en sneller verwerkt kunnen worden. Als verkoper blijf je verantwoordelijk voor het uitbrengen van een offerte. Gedurende het gehele aanvraagproces word je op de hoogte gehouden van de voortgang van de aanvraag door middel van gerichte informatieve e-mails.
Op deze support pagina leggen we de voordelen uit en hoe het volledige aanvraagproces werkt in Silva en Mobility Platform.
Voordelen van de vernieuwde aanvraagstraat voor dealer en klant:
Wanneer de klant niet alle financiële informatie bij de hand heeft kan het aanvraagformulier zelf thuis worden ingevuld.
De klant kan de benodigde stukken thuis uploaden op het moment dat hem het beste uitkomt. Het documentenportaal is ook beschikbaar op mobiel. Door direct een foto van een document te maken, hoef je deze niet meer apart te scannen.
Je kunt als verkoper “meekijken” in het documentenportaal om de voortgang te monitoren. Je kunt daarbij niet de inhoud van de documenten zien.
Privacy gevoelige documenten hoeven niet meer via de verkoper uitgewisseld te worden. Je hoeft deze dan ook niet meer zelf te verwijderen vanuit de AVG wetgeving.
Als je de documenten al hebt en de klant daarmee instemt, kun je deze ook zelf voor de klant uploaden in het documentenportaal. Je kunt de documenten daarna zelf direct verwijderen van je eigen computer.
Aanvraagproces na akkoord offerte
Het aanvraag kan ingediend worden. Dit gebeurt in 3 stappen:
- Invullen aanvraagformulier (klant of verkoper) in Silva en Mobility Platform
De persoons-, adres- en financiële gegevens van de klant en eventuele partner kunnen ingevuld worden. De klant kan dit zelf doen of de verkoper. - Aanleveren van documenten via het documentenportaal
In een beveiligd documentenportaal kunnen de benodigde documenten voor de aanvraag geüpload worden door de klant. - Start acceptatie
Nadat de aanvraag en de benodigde stukken zijn ingediend wordt de aanvraag volgens het reguliere proces geaccepteerd door Volkswagen Pon Financial Services B.V./DFM N.V. De communicatie daarover verloopt altijd via de verkoper. Als er nog aanvullende stukken nodig zijn worden deze rechtstreeks bij de klant opgevraagd. De verkoper krijgt daar ook bericht van.
1. Start financieringsaanvraag in Silva
In Silva zie je onder ‘3. Aanvraag’ 2 knoppen staan. Klik je op:
- ‘Verkoper’: Dan kun je direct zelf het aanvraagformulier invullen.
- ‘Klant’: Dan wordt er automatisch een e-mail naar de klant gestuurd, waarin wordt gevraagd het aanvraagformulier zelf thuis in te vullen. Let dus goed op dat je het juiste e-mailadres van de klant in Silva hebt ingevuld. Je ontvangt een bevestiging op het moment dat de klant de aanvraag heeft afgerond. Als de klant na 3 dagen de aanvraag nog niet heeft afgerond, ontvang je een e-mail.
1. Start private-leaseaanvraag in Mobility Platform
In Mobility Platform zie je op het ‘prijsvoorstel’ scherm 2 knoppen staan. Klik je op:
• ‘Aanvraagformulier dealer’: Dan kun je direct zelf het aanvraagformulier invullen.
• ‘Aanvraagformulier klant’: Dan wordt er automatisch een e-mail naar de klant gestuurd, waarin wordt gevraagd het aanvraagformulier zelf thuis in te vullen. Let dus goed op dat je het juiste e-mailadres van de klant in Mobility Platform hebt ingevuld. Je ontvangt een bevestiging op het moment dat de klant de aanvraag heeft afgerond. Als de klant na 3 dagen de aanvraag nog niet heeft afgerond, ontvang je een e-mail.
2. Aanleveren documenten via het documenten portaal
Nadat de aanvraag is ingediend, ontvangt de klant een e-mail met daarin de vraag om documenten aan te leveren (m.u.v. financial lease, waarvoor geen documenten aangeleverd hoeven te worden). Deze e-mail bevat een link naar het zogeheten documentenportaal. Hierin kan de klant de benodigde documenten voor de aanvraag direct uploaden. De inhoud van de specifieke aanvraag bepaalt welke documenten gevraagd worden. Zo zullen er alleen partner documenten gevraagd worden wanneer bij de aanvraag een partner is ingevuld.
Documenten die zijn geüpload, zijn direct beschikbaar voor Volkswagen Pon Financial Services.
Hoewel de klant zelf de documenten aanlevert, blijf je als verkoper verantwoordelijk voor de volledige en tijdige aanlevering. Om te zien of de klant alle documenten heeft aangeleverd, kun je zelf ‘meekijken’ in het documentenportaal van de klant. Dat kan via de link in de bevestigingsmail die je hebt ontvangen na het indienen van de aanvraag.
Om te voorkomen dat je iedere aanvraag actief moet monitoren, ontvang je een e-mail wanneer de klant na 3 dagen nog niet alle documenten heeft aangeleverd. Je kunt daarop zelf de opvolging richting de klant doen. Ook wanneer de acceptant de klant om aanvullende documenten vraagt, ontvang je hiervan bericht.
Staat je vraag er niet bij? Stuur een e-mail naar support-aanvraagstraat@vwpfs.nl met daarin je vraag.
Let op!
Dit e-mailadres is niet bedoeld voor inhoudelijke vragen over de inhoud of status van aanvragen. Gebruik hiervoor de gebruikelijke e-mailadressen acc.financieren@vwpfs.nl of acc.leasen@vwpfs.nl.